Datos vasaros fotosesijoms! Spauskite Rezervuoti fotosesiją.

Šešta priežastis, kuri trukdo jaustis laimingu. Nepasitikėjimas gyvenimu

Tikėjimas, kad viskas bus gerai yra svarbi prielaida laimingam gyvenimui. Puikiai žinome, kad gyvenimas yra labai nenuspėjamas. Kartais gera pradžia ir dideli lūkesčiai akimirksiu pavirsta į nesėkmę ir nusivylimą, o kartais nieko gero nežadantis įvykis, pvz. praleistas lėktuvo skrydis išsirutulioja į nuostabų patyrimą pvz. naują pažintį. Ir nors mes visi teoriškai (ir praktiškai) žinome šią gyvenimo savybę, vis tiek dažniausiai bandome kontroliuoti, nuspėti, tikėtis tam tikrų pasekmių, galvojame, kad būtent ši jūsų numatyta scenarijaus pabaiga atneš jums laimę. Deja, anot knygos "The Myth of Happiness" autorės S. Lyubomirski tiesa yra ta, kad pozityvūs ir negatyvūs įvykiai dažnai persipynę, dėl ko sunku prognozuoti jų pasekmes.

Pagalvokite apie pozityvius ir negatyvius įvykius jūsų gyvenime. Juk jie visi gali būti vertinami dvejopai. Taigi neprisirišimas prie pasekmių leidžia būti laimingesniam. Vieni pasakys, kad tokia apatija ateičiai gali paversti jus abejingu ir niekada laimės nejaučiančiu asmeniu. Arba dar blogiau, jeigu jums nerūpės pasekmės, jūs galite nustoti siekti bet kokių tikslų, jūs būsite nemotyvuoti eiti pirmyn/aukštyn. Tai kaip žmogui būti laimingam jeigu nesitikėti jokių pasekmių? Viena vertus jau kalbėjome apie flow pojūčio siekimą, norint patirti pozityvią proceso eigos pusę. Aptarėme, kad laimę mums gali nešti ne tik rezultatas ar pasekmės, bet ir pats procesas. Nemažai mokslinių ekperimentų rodo, kad žmonės jaučiasi laimingesni būdami užimti, nei nieko neveikdami. Taigi veikti, judėti reikia. Žinoma, kuo užsiėmimo motyvas/priežastis/siektinas rezultatas yra aktualesnis, reikšmingesnis, tuo geriau. Tačiau svarbu suprasti koks jūsų požiūris į galutinį rezultatą:

 

beatodairiškas siekimas, nepaisant jokių kliūčių, aplinkybių, aklai siekti būtent tokio rezultato;

 

abejingas pasekmėms (be smalsumo ir įsitraukimo) "kaip bus taip bus", dažnai tai bejėgiškumo ir depresijos ženklas;

 

nešališkas tikslo siekimas kai jūs turite preferencijas siekiant tikslo, pvz. po ilgo sėdėjimo namuose norite nubėgti 10 km treniruotės metu, BET nevertinate įvykusių pasekmių, pvz. nenusimenate, jeigu ties 7,89 km sustojote, padėkojate kūnui ir už tiek bei sekančiam kartui nusimatote 8 km ribą; būtent toks požiūris į rezultatą siejamas su didesniu laimės pojūčiu.

 

Kaip ugdyti nešališką tikslo siekimą?

 

Pirma. Prisiminkite praeityje įvykusių neigiamų įvykių rezultatų. Dažnai po kiek laiko mes pakeičiame nuomonę. Taip yra, kad po laiko stipriai neigiami įvykiai atrodo ne tokie blogi, o dažnai pasirodo, kad jie vedė link naujų gerų dalykų. Žmonės to įvykio metu linkę pervertinti jo reikšmę bendrai gyvenimo tėkmei. Sakoma, kad patys nemaloniausi patyrimai po kiek laiko atrodo, kaip neįkainuojamos pamokos ir patirtys. Suvokite, jeigu jūsų požiūris į neigiamus įvykius pasikeičia per laiką, kodėl nepradėjus keisti požiūrio jau anksčiau, nuo pat to momento kai jie įvyksta. Tai tikrai padarys jūsų gyvenimą laimingesniu ir jūsų nusiteikimas bei požiūris padės lengviau judėti į priekį.

Antra. Aktyviai raskite neigiamų įvykių teigiamas pasekmes, pasitelkite dėkingumą. Mes galime būti dėkingi susiklosčiusioms aplinkybėms už gautą galimybę sunkumo akivaizdoje kažką įveikti, pergyventi, užaugti, išmokti. Tam reikia kantrybės, stiprybės, bet dėkingumas ir supratimas, kad iš viso šito išeisime stipresni įkvepia gyvenimui. Ir nereikėtų maišyti - dėkingumas ne už tai kas blogo įvyko, o dėkingumas už galimybę sustiprėti, pakeisti, išmokti. Tai padės didinti pasitikėjimą gyvenimu, nes mes aktyviai rinksimės matyti pozityvias pasekmes, atsiradusias naujas galimybes.

Trečia. Kasdienis pratimas/žaidimas "three good things with a twist". Kiekvieną dieną vakare prisiminkite tris neigiamus tą dieną įvykusiu dalykus, pvz. planavote sportuoti, bet pradėjo lyti, ir suveskite juos į pozityvias pasekmes, pvz. ramiai jaukiai galėjote likti dirbti namuose, kurios dėl to susiklostė. Taip ugdomas optimizmas, "pusiau pilnos stiklinės" požiūris. 

 

Taigi kas tai yra pasitikėti gyvenimu ir būti laimingu? Tai požiūrio "kad viskas kas vyksta yra į gerą" puoselėjimas. Dvasingumo ugdymas. Būti dvasingesniu tai yra matyti ir suprasti, kad gyvenimas yra daugiau nei mato akis. Kad pasaulis aplink mus daugiasluoksnis, kad tikėjimo poveikis, nors ir ne visada gali būti fiziškai išmatuojamas (kartais gali, pvz. visi moksliniai tyrimai susiję su Placebo efektu*), vienaip ar kitaip sustiprina mus, kad gera ir bloga nėra tik balta ir juoda. Pasitikėjimas gyvenimu tai tikėjimas, kad net tuo metu kai patiriate neigiamus išgyvenimus, jūs augate, stiprėjate ir galu gale tai atves į teigiamus rezultatus. Pasitikėjimas gyvenimu tai sąmoningas pasirinkimas stiklinę matyti "pusiau pilną". Būkite laimingi!

 

 

*Placebo efektas - subjektyvus tikėjimas kad kažkas yra tiesa, keičia objektyvią tiesą.